5 rád, ako skĺbiť cvičenie a materstvo

10. mar'20
5 rád, ako skĺbiť cvičenie a materstvo

Nájsť si popri starostlivosti o deti aspoň trošku času na seba môže byť na prvý pohľad neuskutočniteľná misia. Prioritou je, samozrejme, spokojnosť dieťatka, no ani psychická a fyzická pohoda matky by nemala byť odsúvaná na druhú koľaj. Poradíme vám, ako sa opäť dostať do formy, či už po pôrode, alebo s malými školákmi po boku.

Chcete si počas dňa uchmatnúť chvíľku pre seba, no už len pri tej myšlienke máte výčitky svedomia? Prinášame vám 5 rýchlych a jednoduchých tipov, vďaka ktorým do svojho nabitého harmonogramu (čerstvej) mamičky dostanete pár minút cvičenia denne.

Zapojte ich!

Najjednoduchší spôsob, ako si zacvičiť spolu s malými deťmi, máte rovno pod nosom. Niet lepšieho spoločníka, ako kočík! Aj prechádzka do kopca s kočíkom tlačeným pred sebou sa v tomto prípade dá počítať za kardio. S kočíkom však môžete cvičiť aj inak - použite ho ako oporu pri drepoch či výpadoch, čím si precvičíte nohy a zadok. Pre zmenu cviku sa postavte bokom ku kočíku a dvíhajte celú nohu, pričom nezabudnite po niekoľkých opakovaniach strany vymeniť. Lýtka si precvičíte tak, že budete stáť pri kočíku, dvíhať sa na špičky a pomaly kmitať. Vyskúšať môžete aj pomalší beh alebo rýchlu chôdzu.

Do cvičenie môžete zapojiť aj staršie deti, a to veľmi jednoducho - vyberte sa s nimi na ihrisko, ideálne také, ktoré disponuje aj strojmi na cvičenie. Deti sa tak môžu hrať pod vaším dozorom, zatiaľ čo vy budete robiť aj niečo pre seba. Využiť sa však dajú aj možnosti obyčajného ihriska - o lavičky môžete robiť kliky, na preliezačkach sa môžete dvíhať, točením detí na kolotoči si zase poriadne posilníte svaly na rukách a hojdaním na hojdačke svaly na nohách. Mnohé ihriská už majú aj lezecké steny, ktoré môžete vyskúšať spolu s deťmi. Možno sa to na prvý pohľad nezdá, ale poriadne sa pri tom zapotíte. A verte nám, deti budú nadšené z toho, že sa hráte spolu s nimi.

Materstvo cvicenie kocik

Cvičenie si plánujte

Naplánujte si okrem iných aktivít aj cvičenie, a to vždy ideálne na začiatku týždňa, poprípade v nedeľu večer. Dohodnite sa s partnerom na tom, že dvakrát do týždňa si “odskočíte” do posilňovne a vrátite sa plná energie. O stráženie môžete požiadať aj starých rodičov alebo sa spoľahnite na opatrovateľku, ktorá vás pri deťoch vystrieda. Opäť pripomíname, že odísť od detí na hodinu denne, a to iba párkrát do týždňa, nie je hanba a nerobí to z vás automaticky zlú matku.

Nájdite fitness centrum s detským kútikom

Nemáte komu zveriť deti alebo vám jednoducho vyhovuje cvičenie počas dňa, kedy nie sú fitness centrá preplnené? Nájdite vo svojom okolí také, ktoré prevádzkuje aj detský kútik. Alternatívou môže byť tiež nákupné centrum, v ktorom sídli posilňovňa aj detský kútik. Aj v našich končinách sa už pomaly rozbiehajú fitness centrá zamerané na mamičky s deťmi, ktoré tejto kategórii prispôsobujú cvičenie. Urobte prieskum aj vo svojom okolí alebo predostrite tento nápad v posilňovni, do ktorej ste chodili pred pôrodom. Možno vás prekvapia odpoveďou, že o podobnú službu už prejavili záujem aj iné mamičky.

Všetky cesty vedú na YouTube

Nekonečnou studnicou cvičení od výmyslu sveta je práve YouTube. Vďaka tejto sociálnej sieti, ktorá už dávno neslúži iba na počúvanie hudby, si môžete plnohodnotne zacvičiť aj z pohodlia vlastnej obývačky, a to počas toho, ako dieťatko spí. Výhodou je, že dĺžku cvičenia si určíte vy podľa toho, koľko času máte. Nájdete tam videá trvajúce pár minút, ale aj polhodinové cvičenia zamerané na precvičenie celého tela. Zadajte do vyhľadávania spojenie “mom workout” a určite nájdete zostavu cvikov presne podľa vašich predstáv. Inštruktorky vás zároveň správne namotivujú, pretože presne vedia, aké slová použiť.

Materstvo cvicenie fitness

Nebuďte na seba tvrdá

Nepodarilo sa vám ísť cvičiť v naplánovaný čas? Alebo ste namiesto polhodiny odcvičili “iba” 20 minút? Pochváľte sa za každý výkon, ktorý sa vám podaril vtesnať do nabitého rozvrhu matky. Nebuďte na seba príliš tvrdá, treba si uvedomiť, že sa predsa hýbete neustále a ste vlastne aktívnejšia, ako si myslíte. Starostlivosť o deti predsa neprebieha z pohodlia gauča a aj varením, upratovaním či dokonca prebaľovaním bábätka spálite dosť kalórií.

Urobte všetko pre to, aby boli spokojné nielen deti, ale aj vy. Nie nadarmo sa predsa hovorí, že spokojnosť rodičia prinesie spokojnosť aj dieťatku. Cvičením možno odídete od detí na niekoľko minút, ale vrátite sa znovuzrodená a plná síl do ďalších dobrodružstiev.

Chceš 5% zľavu na svoj nákup?
Zaregistruj sa do newslettera, získaš 5% zľavu na svoj prvý nákup a vždy nové informácie o zľavách a produktoch.